مقالات

پارچه مبل بخش 2

پارچه مبلی کتان

پارچه کتان با پارچه نخی بسیار شباهت دارند و از الیاف گیاهی است. مانند پارچه نخی بسیار زود چروک می‌شود و در برابر لک مقاومت می‌کند. این پارچه قابل شستشو بوده و صاف و درخشان است. سایش سریع و شستشوی دشوار از معایب این پارچه است، اما همچنان در صدر جدول انواع پارچه مبلی است.

 پارچه مبلی جیر

پارچه جیر بسیار از لحاظ ظاهری به پارچه چرم و مخمل نزدیک است. این پارچه از پوست بز و گوساله بدست می‌آید. در بازار این پارچه را با نام‌هایی دیگر همچون: چرم جیر، چرم مخمل نما می‌توان یافت.

پارچه مبلی مخمل

همه ما با این پارچه آشنا هستیم، پارچه‌ای با پرز‌های نازک، لطیف و نزدیک به هم. این پارچه جزو پارچه‌هایی است که همواره در بازار مد بوده و می‌توان آن را یار همیشگی بازار پارچه مبل دانست. به عنوان مثال در اغلب مبل‌ها از پارچه مخمل استفاده می‌شود. مسلما به دلیل تنوع بسیار زیاد در طرح، رنگ و بافت طرفداران فراوانی را به خود جدب کرده است. این پارچه گزینه مناسبی به عنوان پارچه مبل، کوسن و پرده است. پارچه مخمل کبریتی، مخمل نانو، فلوک (مخمل با چاپ طرح روی آن) هم از انواع این پارچه است.

پارچه مبلی نانو

از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین انواع پارچه مبلی در بازار می‌توان با پارچه نانو اشاره کرد، ساده و مدرن. مزایای بیشماری را می‌توان برای این پارچه نام برد، برای مثال: ضد آب و ضد لک، آنتی باکتریال، ضد حریق، نرم و راحت، مقاوم بودن در برابر مواد شوینده را نام برد. پس با خیال راحت از این پارچه به عنوان پارچه مبلی خود استفاده کنید و سالیان متوالی آن را در دکوراسیون خود داشته باشید.

پارچه مبلی ساتن

ساتن پارچه‌ای با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. دارای بافت نازک، براق و لغزنده است و فرم مجلسی برای مبل ایجاد می‌کند.
این پارچه به دلیل لغزنده بودن زمان استفاده از مبل، افراد را دچار دردسر می‌کند. در ضمن پاک کردن لک روی پارچه ساتن کار بسیار دشواری است!

 پارچه مبلی جین

یکی از سبک‌های جدید و دارای طیف رنگی آبی است. از نوع پارچه پنبه‌ای بوده و بافتی ناهموار دارد. پارچه جین دارای دوام و استحکام بالا است و فضایی مدرن به خانه شما می‌دهد.

 

جهت خرید مبل سفارشی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *