مقالات

پارچه مبل بخش 3

پارچه مبلی ریون

پارچه ریون سبک، دارای قابلیت کشسانی، تنوع در طرح و رنگ بسیار است. می‌توان به یکی از عیب‌های این پارچه مانند پارچه ساتن، به لغزندگی پارچه زمان نشستن بر روی آن، عدم مقاومت بسیاری در برابر آب و رطوبت، چروک شدن اشاره کرد. استقامت بالایی در برابر سایش دارد.

 پارچه مبلی ویسکوز

این پارچه با توجه به اینکه از الیاف طبیعی است، یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. به نسبت پارچه‌های پنبه‌ای بسیار براق‌تر است. جذب رطوبتی بالایی دارد، اما مداومت این عملکرد باعث کاهش عمر این پارچه خواهد شد. این پارچه خاصیت ارتجاعی کمی دارد و سریع چروک می‌شود.

 پارچه مبلی نایلونی

این پارچه دارای مقاومت بالایی است و معمولا آن را با بافت مخمل ترکیب می‌کنند. مقاومت بالایی در برابر سایش و کشش دارد و رطوبت کمتری به خود جذب می‌کند. پارچه‌های نایلونی به نور مستقیم خورشید بسیار حساس هستند.

 پارچه مبلی پلی استر

این پارچه به صورت کاملا مصنوعی بدست می‌آید و بسیار مقاوم و با دوام است. این مقاومت زیاد را حتی در برابر نور مستقیم خورشید و چروک شدن نیز حفظ می‌کند.

 دیگر انواع پارچه مبلی در بازار می‌توان به پارچه کریستال، شانل، مازارتی، گلیم و جاجیم، بافت کنفی (گونی)، بوگاتی، پاتریس، پرفکتو، پرستیژ، چلسی، سرتکس، رویال، ونوس، مکس، پورشه و تایتانیک اشاره کرد.
به عنوان مثال پارچه‌های کریستال دارای طرح‌های گلدار و براق هستند و بیشتر برای مبل‌های استیل سلطنتی همچون مدل مبل مصری به کار می‌روند.

نکته: هرگز سراغ پارچه‌های کشی به عنوان پارچه مبلی نروید. این پارچه‌ها بعد از چند نوبت استفاده از مبلمان حالت اولیه خود را از دست می‌دهند و دیگر به حالت اولیه بر نمی‌گردد.
در مبلمان شمرون به نکاتی مهم برای خرید انواع پارچه مبلی می پردازیم.

تراکم پارچه: تراکم پارچه از موارد بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به آن بسیار توجه کنید. اگر پارچه مورد نظر تراکم خوبی نداشته باشد در هنگام نشست و برخاست، جابه جایی و کشش خراشیده می‌شود و از زیبایی پارچه روز به روز کم می‌شود.

رنگ پارچه: انتخاب رنگ‌ها و طرح‌ها در بین تنوع بی نهایت بازار کار سختی خواهد بود. اما مواردی که ذکر می‌شوند را در یاد داشته باشید. رنگ پارچه مبل را با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی، مقدار استفاده از مبلمان، تعداد افراد خانواده (تعداد کودکان خردسال) انتخاب کنید. مسلما خانه‌ای با تعداد رفت و آمد در هفته و یا با وجود فرزندان خردسال باید رنگ‌هایی مناسب و کمی تیره را در نظر بگیرند تا در اثر استفاده مدام دیرتر لک بشوند.

جهت خرید مبل سفارشی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *